pondělí 13. dubna 2020

Amerika: New York 2019

Amerika. Jedním slovem sen. Můj sen, který se mi splnil dřív, než jsem vůbec očekávala.
A jak to všechno začalo?

 S přítelem jsme si už několik let slibovali, že se jednou podíváme do Spojených států, především do New Yorku.
V lednu 2019 jsem náhodou narazila na akční letenky, které nás utvrdily v tom, že teď je ten pravý čas. Poté jen stačilo zarezervovat hotel přes Booking a čekat, než nadejde den D. 



Odlétali jsme v letiště Václava Havla v Praze 26. srpna 2019 v dopoledních hodinách. Přiznám se, že jsem vůbec nemohla dospat. Své samozřejmě udělala především cestovní horečka a také neuvěřitelný pocit štěstí, že se mi můj sen plní. Také jsem ale měla velké obavy z toho neznáma, které nás čekalo. Měla jsem velký strach z toho, že se budeme muset spolehnout sami na sebe, za oceánem.

Před odbavením nás čekal krátký pohovor, který s námi pracovníci letiště vedli v češtině. Vše proběhlo bez problémů a my tak mohli na palubu.
Let byl velmi dlouhý. Naštěstí nám čas ubíhal díky malým monitorům, které byly připevněny na sedadlech před námi, ve kterých byl velký výběr nejen filmů, ale i seriálů, či her. Každý si zkrátka přišel na své.

Do New Yorku jsme přiletěli asi s dvouhodinovým zpožděním, kolem jedné hodiny ranní New Yorského času. Časový posun na nás byl okamžitě znát i přes několik litrů kávy, které jsme do sebe na letišti v Philadelphii nalili.
Ubytování se nacházelo na předměstí New Jersey, odkud každých dvacet minut odjížděl autobus do centra New Yorku.

Náš první den byl spíše relaxační. A to i přes to, že jsme se s jet lagem vypořádali na jedničku. Naše první zastávka bylo to nejúžasnější místo na světě - Time Square. I přes neuvěřitelnou masu turistů, se s námi zastavil čas. Obrovské svítící billboardy, neuvěřitelná krása.
Poté jsme se pěšky přesunuli do Central parku, který je opravdu tak obří, jak vypadá. Možná ještě větší. Zabralo nám několik hodin, než jsme jej prošli celý.

Nádhernou nádherou byl výhled z Empire State Building - třetí nejvyšší budova v USA, která má neuvěřitelných 102 pater a měří 381 metrů. Na dlani jsme měli nejen celý New York, ale také New Jersey. Po cestě jsme navštívili několik obchodů, Starbucks s vynikající ledovou kávou a také si dali pravý americký donut.

Přítel se nás rozhodl vzít do Madison Square Garden, což velkokapacitní hala na 7. Avenue a nachází se v centru Manhattnu. Tam jsme absolvovali skoro hodinovou prohlídku celého stadionu. Nechyběla ani návštěva  Musea Madame Tussauds, což nás lehce zklamalo. V Londýně se nám líbilo tedy víc.
Také jsme si užili neskutečně dlouhý procházkový den, kdy jsme šli celou trasu High Line, kolem pobřeží až do dolního Manhattanu, k památníku 11. září. Zaplatili jsme si vstup do muzea a musím říci, že to byl velmi emotivní zážitek. V tomto muzeu jsou vystavené veškeré osobní věci lidí, kteří ten den zahynuli. Můžete si prohlédnout jejich fotky, či dojemné vzkazy jejich příbuzných.
Také jsme si nezapomněli udělat výlet na Statue of Liberty a zároveň se projeli trajektem na Staten Island. Poté jsme se přesunuli na Brooklyn Bridge, který jsme si prošli při západu slunce. Neskutečná romantika!

Náš předposlední den jsme strávili na nádherné pláži Coney Islandu. Projeli se na horské dráze, navštívili nejdražší mořský svět, dále se najedli výborného Corn dogu, což je párek obalený v těstíčku. Ten jsem vždy chtěla vyzkoušet! A žízeň jsme spláchli americkým točeným pivem, které chutnalo jako komáří čůránky. To opravdu nedoporučuji, haha.
Poslední den jsme už pouze dobalovali nezbytné věci (čti: pokoušeli jsme se všechny moje koupené hadry narvat do kufru), a poté se šli rozloučit na první místo, které jsme v tomhle kouzelném městě viděli - Time Square. Zase a tentokrát naposledy.

Musím uznat, že celá naše dovolená bylo jedno velké dobrodružství, neskutečný zážitek. Tohle město ve mně vyvolalo tolik emocí, že pokaždé, když si na New York vzpomenu, se mi vrací zpět. Je to město, které nikdy nespí. Čas tam plyne strašně rychle. Je to velmi nebezpečné místo, na kterém si musíte dávat opravdu velký pozor. Ale ten pocit být tam, stát na místech, které vidíte pouze ve filmech, je skvělé.
Pokud máte tu možnost, nebojte se a jeďte. Cestujte a poznávejte. Protože to je něco, co vám nikdo nikdy nevezme.

2 komentáře: